Lösenord

fredag, december 12, 2014

Pyssel inför storgrabbens födelsedag

Mitt värdbarn Valentin växer så det knakar, och det ter sig inte mindre än att han faktiskt i dag fyller fem hela år!
Eftersom värdfamiljen är mitt i en flytt kommer hans kalas inte bli av förrän i januari (han har lovat att bjuda mig!) men förberedelserna är redan igång.

Häromdagen kom jag med förslaget att göra en stor banderoll, och vi började pyssla inför att inreda kalaset.




Jag gör mallarna, jag färglägger (det mesta) och han klipper.
För han är klippare. För det är roligast. (Gärna extra mycket klippt, med tusentals små pappersbitar som ska ligga över hela golvet sedan).





Jag ser så fram emot att få ge honom sina presenter, stora kramar och bisous och säga att han är världens finaste femåring.




För det är han verkligen, min lilla Valentin - simkung, engelskexpert och världens charmigaste.

1 kommentar :

  1. Jag är ju lite sma-förtjust i denna lilla gosse jag med, utan att ens ha träffat honom. Vi delar ju dessutom ett bilintresse, han o jag. Men halla; kan han engelska vid 5 ars alder? Da kunde jag inte ens klockan ju! Har generellt sätt extremt dalig koll pa barn o deras utveckling maste jag ovilligt erkänna. När tappar man mjölktänder? När lär man sig ga? När lär man sig prata? När lär man sig hantera en sax? När bli man vuxen?

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)