Lösenord

tisdag, november 11, 2014

Plankstek och slappsystertid

På lördagen så vaknade jag upp av den här busen... 
Jag låg ju på en madrass på golvet, och han såg det perfekta tillfället att sno min eminenta sovplats så fort jag tog en kisspaus under morgonen. Åhåjaja. Då fanns det inte mycket mer att göra i en sådan situation, än att vakna till.




Inte långt därefter vaknade resten av lägenheten. Här ser ni Nattis flickvän tillsammans med gosen, precis innan vi ska bege oss iväg och äta middag med min far och hans hustru.




Far hade bokat bord här; på Villa Godthem ute på Djurgården. Jag hade aldrig ätit här förr, men hört de pompiga ryktena om värdshuset i fråga...




Inredningen skvallrade om att det inte var hemma i mitt (numera skräpproppade) kök.




Väl inne tittade vi på menyn och slickade oss kring munnen (bokstavligt talat)...




 Men alla beställde samma sak. En klassisk plankstek med oxfilé, ångkokt spenat, tomat, bacon, duchess-potatis, bearnésås samt rödvinssky. 




Här snackar vi rejäla grejer! Jösses, var gott det var. Hade lätt kunnat äta en sådan en gång i veckan.
Och inte sade man nej till efterrätt: Världens (påstått) godaste mjukglass med hemmagjord chokladsås.




Fast världens godaste kunde jag nog inte påstå att den var (trots att den nog var tillräckligt god för njutningen..).

Nej.. Tacka vet jag äkta glass. Sådan som jag givetvis hade investerat i för att runda av kvällen med. 




Varsin burk till töserna tre - Fairly Nuts till mig, Cookie Dough till födelsedagssystern och Half Baked till hennes andra hälft. Dessa grävdes det i tillsammans med syster min under två filmer - båda amerikanska, medelintelligenta komedifilmer. Vilket jag medger var otroligt trevligt; det var så länge sedan jag fick slapptid med Nathalie.

Därefter satte hon sig vid sin nya hobby, som hon och flickvännen ägnar sig åt. CS. Vad nu det ska vara bra för (jag hade ju hunden vid mig i alla fall).




... och bloggen!




Sent inpå småtimmarna satt jag och knapprade på min dator innan jag lade mig vid ett-tiden. Jag antog att flickorna skulle göra detsamma, men de gick tydligen inte och lade sig förrän fyra-tiden på kvällen. Och det var ju lite spännande, med tanke på att far med bilen skulle hämta upp hela gänget bara fem timmar senare....


1 kommentar :

  1. Men aah, sa Vackert det sag ut! O da menar jag vackert! Man äter ju med ögat ocksa =)

    Jag hade följt ditt exempel o krypit till kojs, gillar inte att vara trött da äventyr star för dörren o fem timmars sömn later lite i minsta laget tycker jag!

    Ser fram emot fortsättningen, as usual ;-)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)