Lösenord

söndag, november 30, 2014

Glasskväll med Puff

I torsdags såg jag väl fram emot att komma hem efter jobbet, för där hemma visste jag mycket väl att en Puff satt och väntade tålmodigt... Vi skulle nämligen ha en glasskväll ihop.

Sagt och gjort, när jag kom in satt en mysklädd liten filur på sängen, insvept i en filt med en film i bakgrunden och franska läxböcker utspritt framför sig. Efter lite snabb ketchup (catch-up) om veckan satte vi tänderna i kvällens kärna.




Varsin burk mums! Lina hade köpt en chokladdröm -
Häagen Dazs Chocolate Midnight Cookies, och jag en gammal favorit - 
Ben & Jerry's Cookie Dough.




Till filmen satte vi på en annan hjärndöd komedi, en favorit; Evan Almighty, som vi slökollade på medan vi pratade, småsurfare, smaskade glass och värmde oss under filtar. Som vanligt var glassen slut alldeles för snart, och vi fick trösta oss med att glassproduktionen faktiskt inte har kommit till ett komplett stopp ännu.


3 kommentarer :

  1. Vad myysigt! Måste erkänna att jag saknar mina vänner hemma; har inte hunnit skaffa en glass-kompis i wien ännu. Såklart det är mysigt att kolla på film o äta glass själv också, men ibland blir det ensamt. Fördelen är dock att man kan välja film helt själv =)

    SvaraRadera
  2. ÅÅåh, vardagsmys så fint! Låter som en helmysig kväll.

    SvaraRadera
  3. VILL HA RECENSIONER FRÅN LINA :D

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)