Lösenord

torsdag, oktober 16, 2014

Burgare, burgare, burgare...

Det har blivit ett riktigt uppdrag, det här, med hamburgerdejter. I måndags tog fransosen mig till sitt tredje bästa hamburgerhak, och jag gav mig iväg för att möta upp honom efter jobbet, resonligt utsvulten.

För första gången vågade jag mig på en busstur, och åkte genom mörka gator genom halva Paris. Han mötte upp mig vid busshållplatsen, och samtalet flöt på som det numera gör - bättre och bättre. Min franska hakar sig inte lika mycket, han förstår mer vad jag menar och jag är kvickare med att både svara, skratta åt skämt och pika tillbaka.




En blodig burgare med ost och bacon - obligatoriskt, dök snabbt upp framför mig när vi väl var på plats, tillsammans med egengjorda, rejäla pommes och en sidosallad. Jag var mycket nöjd, men besviken på amatörbrödet som uppenbarligen köpts i butik.

Alltså fick platsen rätt svagt betyg jämfört med storfräsarna tidigare, och han var därmed fast besluten att övertyga mig vid nästa hamburgerdejt.

Därefter gick vi hem till honom och diskuterade i hans soffa om saker som irriterar oss, om månljus och huruvida det finns något som kallas äkta kärlek. Ni ser - jag burgar (hihi) ju kunna föra ordentliga diskussioner nu, på franska!


2 kommentarer :

  1. Sa himla roligt koncept! Bade att läsa om och säkerligen ocksa att utöva. Tänker med värme tillbaka pa min o syrrans semmel-tester i varas. Jag är inte ngt big fan av kollektivtrafik, är det cykelavstand tar jag cykeln 11 ganger av 10 =) Men är inte du i grunden en buss-akar-fantast? Har för mig att jag läst inlägg om avkopplande buss-akande i Sthlm. O till Lkpg för den delen ;-)

    SV: Kloka du, precis. Det värsta som kan hända är att det inte blir ngt av det hela. O det kan jag leva med =)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)