Lösenord

torsdag, september 04, 2014

Träningsredo fransyska!

Hemma i Sverige tränade jag under en tid på Friskis & Svettis regelbundet. Tro mig, jag är verkligen ingen träningsgalning - jag kan varken springa (knäskada) och peppas knappast av tuffa bodypump pass. Helt ärligt tycker jag att träning i 9 fall av 10 är rent av pyton.

Men. Att stå i en ring och slänga med armar och ben som en och en annan galning kan jag faktiskt tycka är rätt kul alltemellanåt. Speciellt om jag därefter får gott samvete för min hälsas skull.

Sedan har jag sådan tur, att Friskis & Svettis faktiskt finns här i Paris också! Så jag skaffade mig en terminskort för typ halva priset än vad jag skulle fått i Sverige. Hallelujah!




Så nu har jag varit på några av mina första pass. Eftersom jag inte tränat på flera månader blir jag helt slut, rödspräcklig och svettas något lackande efteråt.




Men duktig, det känner jag mig allt!
Så nu satsar jag på två pass i veckan - förhoppningsvis torsdagar och söndagskvällar, så jag kommer in i livet som en hälsosam fransyska (mellan alla croissanter, crêpes, glassar och baguetter)...


1 kommentar :

  1. Nu blir jag avis, har velat börja där länge men livet kommer emellan... Tycker du att det är lika bra som i Sverige? Eller är det något som skiljer?

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)