Lösenord

måndag, september 08, 2014

Ny au-pair-vän och hemlagad bolognese

I lördags mötte jag för första gången en ny au pair-väninna; pitebiten Lina. Hon och jag har haft kontakt ett tag nu, via blogg och via chatt, och när hon äntligen kommit på plats i Paris tyckte vi att det var tid nog att träffas ordentligt. Vi hade ju klickat så bra via sociala medier allaredan!

Jag klädde mig i min kyssmönstrade klänning och ut bar det för att möta upp norrländska primadonnan.




Blir alltid lika förtjusande glad över att kunna traska rakt ut på Paris gator. Inte alla unga kvinnor som kan det, inte!




Jag mötte Lina vid Triumfbågen, eftersom det är nära en métrostation och att jag bor bara stenkastet bort. Så fick jag äntligen träffa tösen jag chattat med så länge; skämtat, babblat, uttryckt oros- och glädjeämnen...

Vi traskade hem till mig och satt och lärde känna varandra i min soffa, gjorde planer inför veckan och pratade rent allmänt. Och visst var hon väl så splendid som hon uppträtt i chatten.




Efter två timmar var det dags att säga adjö, och jag bjöd henne på sin absolut första crêpe framför Triumfbågen. Legendariskt!




Anledningen till att vi sade adjö var för att jag hade en Skype-dejt inbokad med min boo. Åh, jag saknar honom så. Vi satt i fyra timmar denna gång, pratade, svärmade, såg på Paradise Hotel och bara tog det lugnt i varandras...  frånvaro. Men vad gör man inte, för att hålla kontakten?

Vid sju-tiden var det dags för mig att göra middag, och jag var vrålsugen på en klassiker: Pasta med bolognese.
Så jag ställde mig snällt och lagade det åt mig själv.




... Och godast är ju alltid att äta i sängen, framför TV:n, med skålen i knäet.




Till efterrätt hade jag inhandlat en fransk goding som jag spanat på länge: Paris-Brest. Den var.. Ja... Jag tänkte komma med en liten recension senare, där jag förklarar närmare kopplingen och orsaken till köpet av denna lilla bakelse.




Sedan blev klockan så sent, så sent, men med chattande tillsammans med både boo och Lina så somnade jag därefter riktigt, riktigt gott.


4 kommentarer :

  1. Hur gör du med korsorden? Har du bunkrat upp inför vistelsen eller ger du dig pa de franska varianterna sa smaningom? guuud, du är bara vacker som en dag i din klänning!!

    SvaraRadera
  2. Mm pasta bolognese lät såå gott!

    SvaraRadera
  3. Åh! Vill ha Paris Brest recention!!!! Har tittat på dem länge nu och undrat om jag borde inhandla mig en sådan... Älskar ditt Bamse-påslakanset också!!!!

    SvaraRadera
  4. Åååh vilken mysig dag! :') Maten såg sååå god ut (knappt ätit kött alls under min vistelse, i princip bara skinka??) så kött såg sååå lockande ut :')

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)