Lösenord

måndag, september 15, 2014

La Défense och italiensk lunch

I fredags krisade det lite för min au pair-väninna Lina, när hon fortfarande inte hittat (tappat bort! tappat bort!) sitt vråldyra tåg-månadskort. Hon skrev brådskande till mig och bad mig möta henne vid La Défense för att försöka skaffa ett nytt.

Och nog gjorde jag det, alltid! Bara en halvtimmes köande och sedan var saken biff. Plus att jag för första gången fick se den stora bågen vid La Défense på nära håll. Lina, därtill, var lycklig så hon nästan yrade.




Och på tal om biff... Efteråt var vi så hungriga, så hungriga! Vi bestämde oss snabbt för italienskt, och nästan sprang när vi såg skymten av en röd Vapiano-skylt.

Här stod vi i kö i vad som kändes som flera dygn av ohanterbar hunger, innan vi till sist fick maten vi beställde lagad framför ögonen på oss...




... Och skyndade oss att slå oss ned på uteserveringen. Lina gjorde en klassisk "var-är-kameran"-pose och verkade tro att jag svävade över henne. (Försöker hon titta romantiskt ut i fjärran, tro?) Hursom fick jag en änglalik bild på en vrålhungrig numera ekonomisk tågresenär i sina bästa år!




Sällskapet mitt tog laxpasta, medan jag själv var redigt sugen på biff. På tal om biff igen, alltså. 




Omnomnom. Pasta med biff, svamp, zucchini och vitvinssås. Bad om extra bröd till. också. 




Så satt vi ett tag och pratade, åt, och gladde oss över att allt gått så bra, så bra. Vad som i början var ett krismöte blev en trevlig lunch, och jag fick tid och ursäkt att tillbringa tid med Lina.

Bra. Mycket bra.

4 kommentarer :

  1. Starkt jobbat tycker jag att ni lyckades med tagkortet. Inte helt enkelt alla ganger kan jag tänka mig pa främmande sprak med sadanna bitar. Jag själv hoppas pa ett vapianobesök ikväll, beror pa om mitt potentiella sällskap har tid eller ej. Hade tänkt köra pa pizza, men nu da jag ser hur god pastan ser ut far det nog bli det istället; pizza far bli hos en „riktig“ italienare framöver. O sa till dagens snackis: hur har du gjort med valet? Förtidsröst? Ambassaden? Brevröst?
    Ha en fiin start pa veckan!

    SvaraRadera
  2. Åååh såg ju helmysigt ut! :D Pasta ❤❤❤ Och en lycklig Lina, så söt!

    SvaraRadera
  3. Har följt din blogg länge och vill passa på att skriva en första kommentar. Din blogg är så mysig på något vis. Gillar den skarpt. Mpste fråga om din pojkvän bor i linköping då jag tyckte jag såg nån som liknade honom idag fast som jag inte kunde placera.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Halloj Anonym!

    Pojkvännen här, yep, jag bor i Linkan! Kom upp och hälsa nästa gång! :D

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)