Lösenord

lördag, juli 12, 2014

Upptäcktsfärd utanför Cala Rossa

Häromdagen tog jag mig en ledig eftermiddag, och bestämde mig för att gå ut på upptäcktsfärd! Området som vi bor i är privat och exklusivt - Cala Rossa - och jag tänkte ta mig en liten utstickare och se mig omkring i naturen runtom.




För att underlätta strandpromenadsvandring och lindra gassande hetta så hade jag på mig min nätta upptäcktsoutfit. Kände mig lagom redo!




När jag kom utanför parken möttes jag av ytterligare utbredda stränder. Sådana med idealiskt vit och len sand...




... med böljande vågor och gediget havsskum...




... med mörka klippor framför glittrande vatten och mäktiga berg....




... med små motorbågar och klippklyftor...




... och i udden av stranden en avsats med vackert röda klippor.




Från havet blåste det rikligt, och jag hittade en liten klyfta i vilken jag satt i lä.




Där satt jag, mumsade på ett medhavt Korsika-äpple och tittade ut över det skimrande blåa, det bebyggda landskapet därefter som var täckt av gröna (till synes broccoli)-träd och små spartanskt vita hus med ljusa tegeltak.





Så skrev jag några sidor i min Paris-dagbok. 

Därefter gick jag tillbaka genom den tunga sanden, lät håret bli ett virrvarr i vinden och återgick sedan till Cala Rossa.



2 kommentarer :

  1. Vilken bra ide att ha en skriv-dagbok!

    SvaraRadera
  2. Vackert! Jag har också solat magen idag^^ Den är van att få vara instängd, stackaren...

    sv: Ja det är riktigt kul att utforska! Finns ju så mycket att se.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)