Lösenord

onsdag, juli 16, 2014

Liten visit i Porto-Vecchio

Häromdagen, när vinden låg på alldeles för starkt för att vi skulle gynnas av en eftermiddag på stranden, så bestämde vi oss för att ta bilen mot Porto-Vecchio. Det är en gammal, liten turiststad bara en kvart från där vi bor, som jag var riktigt sugen på att besöka.




Vi parkerade bilden på en pittoresk liten gata och jag var såld direkt. 
Vi tog en promenad upp genom den gamla staden.




Gick förbi gamla hus som såg lite ut såhär... 




#selfie in Porto-Vecchio givetvis.




Längs vägen tittade jag på alla fasader och hus. *älska hus alltså*






Vi stannade upp för en goûter (mellanmål). 
Glass!




Det blev två kulor till oss var och en - jordgubb med vanilj/choklad till pojkarna, och karamell/vanilj till mig.




Söta pojkar med alldeles för stora glassar. Jag fick äta upp hälften av deras båda glassar också, när de blivit mätta (och inte mig emot, glassen var oemotståndligt god!).

Därefter fortsatte vi promenaden genom staden.




Vi såg ut över vattnet.








Visiten avslutades med en liten karuselltur för två små pojkar, som valde varsitt flygplan respektive bil. Givetvis.




Efter karusellturen var klockan slagen halv sju, och det var dags att åka hem, bada, förbereda middag och sedan lägga pojkarna. Det var en urtrevlig visit, och jag hoppas verkligen få besöka staden igen innan hemresa från Korsika.


4 kommentarer :

  1. Vilka söta små tottar^^

    sv: Ja, det känns obehagligt att tänka sig vem som nu sitter och fingrar på mina solglasögon. Men jag hoppas att personen behandlar dem väl.

    SvaraRadera
  2. alltså åh, frankrike är SÅ fint. Har börjat längta jättemycket till min egen visit det senaste(pirrigt). Och hus är verkligen otroligt fina - särskilt i frankrike - och de fascinerar mig också.

    SvaraRadera
  3. Så mysig miljö!
    Tack också för ditt vänliga svar på min förra kommentar.
    Som tur är har vi en Frankrikeresa inbokad i september/oktober, till Juan les Pins och Antibes. Annars skulle jag knappt klara av att se dina härliga bilder...

    SvaraRadera
  4. Jag läser dina inlägg med inlevelse, och jag tror att jag är den person som kan sätta sig in i din situation bäst. Jag minns det där fönstret, den där utsikten, den där känslan. Och suckar lite av lycka över att få ha varit med om det själv.
    Om det bästa är att själv uppleva hela den där fantastiska upplevelsen, så måste det näst bästa vara att någon av sina nära och kära upplever den. Så jag önskar dig alla de där fantastiska känslorna och upplevelserna, och är glad över att någon jag tycker om får uppleva dem.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)