Lösenord

torsdag, juli 03, 2014

Försenade, men mest förälskade, promenader


Det här med att promenera i Paris - det är något helt enastående. Häromdagen, till exempel,
så tog jag mig ut för en kort tio-minuters promenad... Men det slutade med att jag var ute i hela två timmar. 

Jag kan helt enkelt inte få nog.

Idag var det dags för ännu lite Paris-strosande, under min tid när knottarna befann sig i skolan och dagmamman.
Jag var klädd i min ljusa klänning i spets till Viktorias ära och var ute för att springa ärenden innan avresan från Paris.
(Jag och familjen åker ju nämligen på semester till Korsika imorgon!)




Men ärenden - det slutar alltid med att det tar minst en timme längre än planerat, eftersom jag måste stanna vid varje gathörn och ta kort på något som tilltalar mig. (ni skulle se min mobil, den är fullsmockad med nästan exakt likadana - men magiskt vackra! - byggnader).





Och om ni någonsin stöter på mig i Paris, så kan ni räkna med att jag ser lite ut såhär: helt blown away.




Jag älskar atmosfären i Paris. 
Jag älskar alla gatorna, alla små alléer, 
alla små hus, butiker, och jag älskar alla små brasserier.




Och bara det faktum att det ser ut såhär när man blickar uppåt....




... gör att jag mest vandrar omkring såhär...




Jag menar... Det är helt makalöst att jag är här. Äntligen. Äntligen bor jag i min favoritstad.




Nu kan jag dö lycklig.


2 kommentarer :

  1. Härligt när en dröm går i uppfyllelse!
    Och det är verkligen roligt att fota medan man går^^

    SvaraRadera
  2. Den där känslan <3
    Jag har stannat så länge nu att den känslan bara kommer IBLAAAND! ^^ 4 år!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)