Lösenord

tisdag, april 08, 2014

Trots och en halv bok


Igår kväll hade jag inget val - franskkursen 18-20 ropade, och risken är att om jag missar ännu ett tillfälle kanske jag inte får ett värdigt betyg (detta på grund av tidigare feber och framtida Paris-resa som bråkar med lektionstider)...




Så jag fick helt enkelt trotsa sjukdomen, mina svullna bihålor, hostan och avsaknaden av normal röst, sätta på mig kläder och åka iväg till universitetet.




Eftersom jag haft så mycket slötid på sista tiden, och inte rört mig ur sängen, har jag även hunnit knappra lite på boken....
Och faktum är att jag just passerade 20 000 ord - något jag satt som en milstolpe för halva boken.



Herreminje! 
Fyra år av perfektionistisk avhållsamhet, senare veckoliga skrivstunder på café, och nu är halva boken klar.
Jag kan knappt tro det. Mitt livsprojekt kanske kommer avslutas, trots allt....


... Men. Det jobbiga är att på grund av denna utflykt, så mår jag sämre än någonsin. 




Jag missar till och med Free Cone Day. Tack livet. 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)