Lösenord

måndag, april 07, 2014

Sjukling med insikter och hjältar med glass


Det här med att ligga hemma och sjuk är inte alls min grej. Det är ju inte kul någonstans.
Istället har jag legat och självömkat, grämt mig över missade eskapader och simpass, hostat sönder halsen, saknat människor, läst massor, sett på serier och medan jag knappt kunnat varken prata eller röra mig.




Lite fina saker är ändå att jag läste ut boken jag lånade på biblioteket förra veckan, om ACT - Acceptance and Commitment Therapy. En del av tredje vågens KBT, och liknande DBT.
Boken förändrade nästintill mitt liv. Så insiktsfull, och har ett helt annat perspektiv på livet och terapeutisk behandling.




Helt fantastiskt var den.
Förutom att komma till nya insikter så har jag ätit. Ätit och ätit och ätit.
Faktiskt varit duktig och fått i mig varierat med näring också; med ostgratinerade kantarellbaguetter, yoghurt och fibermüsli, tonfisk, ägg och vitamintillskott. Och jag som annars är så slarvig.




... Och glass. Vågar knappt prata om hur mycket glass jag svullat de senaste dagarna.
En alldeles makalöst unnande en-burk-per-dag-diet, för att verkligen boosta friskheten. Himmelriket.




Mina två finaste herrar Redoy och Bastian har båda varit hjältar och faktiskt kommit förbi mig med en burk vardera, eftersom jag själv inte kunnat ta mig ur lägenheten.. Åh, jag blir så tacksam att jag nästan spricker!

För om det är någon gång man ska äta glass.. Ja, då är det ju när man är sjukling.



2 kommentarer :

  1. Ah. Den boken hade vi som kurslitteratur precis nu. Jag är inte odelat förtjust i KBT och tyckte denna variant var... mjukare på nåt sätt, det tilltalade mig mer i alla fall.
    Hoppas du snart blir frisk!

    SvaraRadera
  2. Åh den boken vill jag också läsa! En föreläsare som rekommenderade den...

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)