Lösenord

fredag, april 04, 2014

Pizza alltid med parmaskinka och så en Redoy


Torsdagen hade jag sett fram emot länge, ska ni veta.
Det var nämligen dagen då Redoy skulle komma till Stockholm på besök, för diverse trevligheter...
(Dessa trevligheter som utspelar sig på lördag!... Men mer om det senare). 

Efter psykologpraktik och allmän pepp med gafflar i öronen hämtade jag upp mitt finbesök på stationen.




Vi gick direkt och hämtade upp våra förbeställda pizzor, eftersom vi både var riktigt hungriga (och därtill pizzasugna!).




Mezza Luna till herren och Primavera till mig själv. Jag har bestämt det nu: Jag kommer aldrig igen beställa en pizza utan parmaskinka. För det är helt enkelt inte pizza på riktigt, om det inte finns parmaskinka. Mums.


Till det såg vi film och så åt vi efterrätt. Glass, bulle, choklad och så skorpor med nutella. Vi blandade lite friskt!




Nedan kan ni skåda besökande herre smygfotad (som vanligt, alltså, vilken adrenalinkick jag får av att vara så busig....).
Till vänster grävandes i en burk Ben & Jerry's och till höger från imorse; begrundande dagens kommande bravader.




Han är fin han, Redoy. Och saknad, minsann.


2 kommentarer :

  1. Jag känner allt lite vibrationer här i luften jag =)

    SV: Nej, gud, det hade jag inte haft råd med själv! Oftast betalar företagen resor som uppstår i samband med intervjuer. Sen, om det inte är fallet, så kan AMS betala utlägg upp till 2500 i samband med intervjuresor (under förutsättning att resan sker under ganska strikta restriktioner gällande färdmedel etc.) Annars vore jag ruinerad nu ,-) Dock betalar de bara resor om det inte gäller fösta anställning efter examen (… vilket det ju egentligen är för min del).. Men jag räddas tackvare min timanställning på Donken!

    SvaraRadera
  2. Sv: Jag minns inte vad det heter tyvärr! Men det var mest socker och smördeg tror jag. Den finns i alla fall att hitta på Stadsmissionens café i Gamla Stan

    Visst är parmaskinka på pizza otroligt bra!

    Vet ju att du är elit-glassätare med specialområde BJ´s så jag undrar (även om det kanske är lite utanför ditt expertområde) om du har provat deras Frozen yoghurt och i så fall vad tyckte du om den?

    bildlänk: http://news.cision.com/se/ben---jerry-s/r/ben-and-jerry-s-presenterar-yoghurtnyheter--euforiskt-god-och-rattvisemarkt-yoghurtglass,c9530574

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)