Lösenord

onsdag, april 02, 2014

Lite frukostterapi och äkta kuckelimuck-medicin


Tisdag, älskade tisdag, började planerat med en frukostfika och bokpusslande. Jag varierade med brödet men körde samma gamla frukostälskling återigen - ost-och-skink-fralla med vaniljyoghurt och müsli, och runt fyra koppar Earl Grey-te.


Där började min veckas stund av egenterapi.




Efter två eller tre timmar var jag klaräten och mycket nöjd, och egentligen hade jag planerat att jag skulle åka till praktikmottagningen och ha terapier, men...

... Det började göra ont något så otroligt i halsen. Usch och fy.

Jag bestämde mig för att åka hem och ta hand om mig själv i stället.




Efter några timmar i soffan framför en dålig film efter en annan, så insåg jag hur verkligt synd det var om mig.
Jag hade ju ont i halsen! Med mycket möda drog jag mig ut under täcket, satte på mig kläder och begav mig till affären.

Kom hem med glass, lösgodis och kanelbullar. Mycket nöjd ont-i-halsen-Emelie spenderade resten av kvällen på exakt samma plats i soffan. Äkta kuckelimuck-medicin!


Idag, däremot, har jag fortfarande lite ont i halsen, men jag hoppas att det drar sig bort genom te och halstabletter.
Idag vill jag verkligen jobba, och ska iväg strax. Wish me luck!


4 kommentarer :

  1. Din kuckelimuckmedicin tror jag stenhårt på alltså =)

    O du din lurendrejare! Blev du själv lurad av någon igår? Isåfall, av vem och hur?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. ser ut som en bra dag trots halsont :)

    SvaraRadera
  3. Åh, ibland får man verkligen ta hand om sig! Och det har ju sina goda fördelar ;)

    Och vad glad jag blir att du tycker om mina inlägg, tack!

    Jag är inte heller helt säker på vilken bok utav de två jag nämnde som du syftar på, men jag antar Bonjour Tristesse? Men en rapport kommer det allt att komma!

    SvaraRadera
  4. Men guuuud vad det såg gott ut! Och kul att du har interesse för Paris, när ska du hit? :)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)