Lösenord

tisdag, mars 04, 2014

Rest in Peace; Apis


Som en fattig studenttös så har jag behövt vara väldigt noggrann med min ekonomi, och vad jag lägger pengarna på. Trots detta har jag haft en rätt tydlig struktur och aktade prioriteringar, och dessa har sett ut som följande.

1. Glass (for obvious reasons).
2. Frukostfika (for further obvious reasons).
3. Äpplen (för att väga upp med lite vitaminer).
4. Värmekuddar (en flicka måste känna sig varm).
5. Glödlampor (bra för att se).
(261. Kläder och smink).


I och med denna planering så hände det som inte fick hända.

Apis, fullständigt namn Emsi-Apis, gick igår kväll bort i en tragisk mikrovågsugnsolycka. Mer än tre minuter var alldeles för påfrestande för gamle Apis, som lyckades bli drygt två år gammal. Rest in Peace, Apis.




Vi har haft oräkneliga, varma, gosiga timmar tillsammans (se här och här) . Jag har värdesatt varje minut jag inte behövt frysa i ditt sällskap. Jag saknar dig redan, och hoppas att den dag återförenas med dig.

Jag hoppas det inte gjorde så ont som det ser ut.


2 kommentarer :

  1. Neeeeej =( Jag har gjort samma sak med mina tofflor =/ Det värsta var stanken av bränt! Uscha

    Haha, din lista på pengaslukande aktiviteter är ganska snarlik min (... fast min involverar semmelfikor och doftljus ;-) )

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Jag känner att jag bara måste kommentera tillbaka på kommentaren du skrev till mig, så:
    Ja, lite läskigt faktiskt! Kände lite detsamma när jag läste ett par inlägg på din blogg och märkte de gemensamma intressena...
    Och Paris, ja vilken underbar stad det är! Det är otroligt egentligen hur en stad kan fånga ens hjärta sådär...
    Men vad kul att du äntligen har tagit tag i det och följer dina drömmar, jag tror att du kommer att få ett jättebra äventyr!
    Jag funderar faktiskt också på att åka till hösten, men får se ifall jag lyckas ta tag i det ordentligt snart (det är ju faktiskt också ganska läskigt och en stor grej att göra, trots den underbara staden som lockar så mycket). När kommer du att åka?

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)