Lösenord

måndag, mars 03, 2014

Överraskningssemla, busstur och glödlampsbyte


Lördagen fortskred, tillsammans med parislängtan och livslyckan, med ett litet bussäventyr.
Eftersom Redoy var på besök från Linköping, och hade uttryckligen suktat efter en semla från Thelins, så tänkte jag slå flera flugor i en smäll och ta och fixa't åt karl'n. Han var nämligen upptagen mest hela dagen med annat tjafs.

10 minuter med tunnelbana eller 50 minuter med buss - valen var enkelt. Det var dags att åka buss genom hela Stockholm för att komma fram till nämnda café. Tillsammans hade jag min trogne följeslagare (alltså han är inte det egentligen, men jag har alltid velat säga så, för det gör de på film...) Jonny.




Det tål att nämnas att min trogne följeslagare Jonny egentligen inte ens tycker om att åka buss. Men är man en trogen följeslagare, så är man.

Två timmar senare (alltså Stockholm runt) kom jag hem med två gigantiska Thelins-semlor, och var mycket nöjd över min bedrift. Tänka sig, vilken söt liten människa jag är ibland, va? Nästan så jag förtjänade båda semlorna för mig själv.




Efter en kopp te och lite småsnack med Jonny hos mig så begav han sig, och jag fortsatte min lördag i ensamhet. Jag stötte däremot på ett litet guldkorn när jag förargat skulle byta glödlampa, och såg att finurliga syster Nattis lämnat ett (viskar) hemligt meddelande (slut på viskningen).




Tihi. Det gjorde mig litet glad - så glad att jag kunde traska till ICA utan problem och köpa deras miljöförstörande
 25W-glödlampor med gott samvete.

Därefter låg jag i sängen och läste om explosiva barn, åt kardemummaskorpa och myste.




Jag satte mig även vid datorn, skrev lite på min egen bok, ströbloggade och kände mig snart lite ensam...




Men det försvann för sedan kom Redoy på besök, och jag plockade fram överrasknings-semlorna jag ordnat!
Att få ge honom semlan var dagens höjdpunkt, med råge.




Semlorna åt vi tillsammans i min soffa, medan vi tittade på Breaking Bad. 




Både jag och Redoy blev gräddnosiga. 

Har alltså fortfarande inte lärt mig hur man äter semlor. Jag behöver nog mer träning, visst? Visst?


3 kommentarer :

  1. Emelie din filur, du är ju bara för skön =) Älskar lappen!
    Smarr och mums med semla ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha vilket gulligt litet meddelande!
    Och vad kul att du skriver en egen bok, hoppas att projektet går bra för dig!

    SvaraRadera
  3. Oh my god, först av allt, Emelie din nya design är så fin! Jäklar vad snyggt. Headerbilden gör mig glad, du är ju så vacker. Och vem längtar inte efter sommaren och picknicks i allt det här gråa?

    Vilken gullis du är som krigade så för att få tag på de där semlorna! ♥
    och vilken gullis natalie är som lämnade ett sådant meddelande.
    jag har ett post it-block som är hjärtformat, så jag försöker lämna lite gööölliga lappar ibland hemma hos alex. cheesy tjej, höhöh.

    alltså, jag bor ju inte i Stockholm.. men jag föredrar också att åka buss. verkligen. från örebro (där palex bor) tar det 17 minuter till min stad med tåg. bussen tar 1 timme. men får jag välja väljer jag helt klart bussen.
    att få ett bra tag att bara andas ut, lyssna på musik och titta på miljön utanför rutan är fantastiskt.
    nu kan väl tåg kanske inte jämföras med tunnelbana, hehe. men ändå.

    Du, de här nya B&J's (frozen yoghurt), hur smakade de? Hade någon form av naivt hopp att de skulle vara laktosfria, men enligt mina energiska Google-sökningar tycks så icke vara fallet. :(

    Alltså mademoiselle Emelie, din blogg. Asså. Älskar blandningen av din vardag, god mat, resor, tankar och funderingar, texter.
    Nu kanske jag låter creepy.. men näst efter facebook är din blogg det första jag kollar när jag har tillgång till dator. hehehohoho.
    Tyvärr är jag dödålig på kommentera, men grejen är att när jag väl ska kommentera här hos dig vill jag kommentera typ allt.. det blir svårt för mig att sålla innehållet i mitt babbel, haha.
    men ska försöka bli bättre. så förhoppningsvis står du ut med mina jiddriga kommentarer. de är välmenande!

    Emelie, skriv på! Vare sig det är en känslomässig, djup text eller en recension på kladdkaka.
    You are freakin' fabulous, girl.

    Stora kramar.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)