Lösenord

tisdag, februari 18, 2014

Frukostrecension: Andra Bullar


Tisdag; ledig tisdag!
Och inte vilken tisdag som helst; detta var tisdagen där Nattis sovit över, och vi nu skulle ut och frukostfika.
Det var nämligen hennes födelsedagspresent till mig (typ världens bästa?).




Som vanligt vaknade jag timmar före henne, och peppade med mig själv i köket. Och bankade och klampade och hade mig nog lite för högt, alldeles med flit...

För jag var ju hungrig och ville ut och frukostgotta mig. Nathalie hade sedan innan valt ut ett passande café som serverade frukost hela dagen. Vi bestämde oss även för att recensera fiket, och fortsätta på projektet med frukostrecensionerna.

Café Andra Bullar!




När man är på väg till caféet och frågar "Buss eller tunnelbana?" och hon säger, tveklöst "Buss!"...
... Då vet man att man har en bra syster.




När vi kom dit kollade vi in frukostalternativen. Det fanns både olika paket som "Frökenfrukost" och "Make my day!" men också massor av småplock så man kunde sätta ihop sin egen frukost med gröt/yoghurt/smörgåsar/juice/ägg/knäckebröd, och så vidare...

 Vi beställde och slog oss ned i hörnet av det lilla caféet.




Så kom frukosten in.
Nattis hade beställt en "Make my Day!" med gröt och äppelmos, ägg, ostfralla, juice och kaffe.
Själv plockade jag ihop min egen med vaniljyoghurt och müsli, ost-och-skinkfralla samt te.




Vi var mycket frukostsugna.




Nathalie såg trött och sur ut. Vilket hon förvisso var. Men snäll ändå.


--- 

Här är våra omdömen:



Nattis:



Service: 3/5
+ Bra med många alternativ. Till exempel lingonsylt eller äppelmos... Kaviar eller inte?
+ Pratglad ägare. - Hon borde burit frukosten till bordet...

Mat: 4/5 + Kul med kaffepress - dock blev kaffet mycket beskt efter hennes anvisade 2 minuter. (Kanske mitt fel?)
- Inget smör på brödet. Var tvungen att fråga om smör. Borde kommit en kopp på tallriken direkt? + Bra sallad på smörgåsen. + Super-nypressad juice.

Stämning: 3/5 + Fint inrett. Mycket färger.
- Lite trångt. Hade varit störande om det var mer folk här.
+ Psykomusik.


Emelie:

Service:
+ Väldigt väl bemötande. Flexibel och kan ändra om på menyn - inte alls så rigid utan kan byta naturell mot vaniljyoghurt.
+ Ber om smör att bre på smörgåsen.. Och får det, utan en blinkning!
+ Har lätt att småprata och känns personlig.
+ Berättar tydligt var bestick, honung och socker är.
- Lite platt och tillgjord kommunikation då och då.

Mat: 3/5
+ Man får kombinera ihop frukosten själv! Jättemysigt.
+ God smörgås med perfekt grönt till; tomat, gurka och sallad.
- Man fick tyvärr inte välja bröd själv. Nattis fralla var godare än min. Buhu.
- ... Därtill inget smör...
+... Men det fick jag ju sedan! + på service där, också.
- Trist müsli. Platt, mjuk och smaklös. Billigt märke.
+ Stor kopp till teet!
+ Gratis påfyllning av vatten.

Stämning: 3/5
+ Mjuka kuddar i kuddområdet.
- Lite konstig musik i bakgrunden; passar inte alls in i allt det mysiga.
+ Väldigt lite folk. Kan dock bero på tid och säsong. Blir nog rätt jobbigt med fler som fikar.
+/- Väldigt litet. Kan däremot bli en fördel eftersom det gör det lite mer lokalt och personligt.

---

Det blev alltså samma bedömning från både mig och Nattis denna gång! 10/15!
Cafè Andra Bullar var ett riktigt bra val av Nathalie, och roligt att testa något nytt. Inte ett av mina favoriter, men absolut ett jag kan tänka mig att återvända till, om det är lugnt och trevligt. Speciellt eftersom man har sådana valmöjligheter vad gäller frukostalternativ.


---


Efteråt fortsatte jag och Nathalie åka ut på äventyr.
Eller ja.. Vi skulle handla. Och leta efter en viss hudkräm på apoteket. Och det var allt bra spännande det; vi snapchattade till och med om det.




Tjing!



2 kommentarer :

  1. Haha, bara älskar bilderna på slutet! O vad fin du är i håret! Bra ibland att ha syrran som drar med dig ut på främmande mark.. Rätt som det är hittar du en riktig guldklimp =)

    SvaraRadera
  2. Det låter himla supermysigt!! Jag älskar frukost, så vad gott det låter!
    Vad kostar en sådan här frukost/brunch på ett ungefär? (Vill jämföra med mina franska alternativ här, som jag ska prova!!)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)