Lösenord

fredag, september 13, 2013

Hängselbyxor, pluggfrukost och äggdusch


Det där med en total pluggdag igår... Det gick ju som det gick.
Däremot började det bra med en sprallig, rödnätt och hängselbyxbärande Emelie.




Glad i hågen slängde jag ned laptopen i ryggsäcken och begav mig ut för frukostäventyr, och efter absurd beslutsångest riktade jag in mig på nyupptäckta och nyrecenserade Bulleboden.

Där beställde jag en yoghurt med hasselnötsproppad müsli, ett fröstrött surdegsbröd med ost och skinka samt en kopp te. Sedan slog jag mig ned i det mysigaste hörnet och plockade fram pluggerierna.





Länge satt jag - så pass att frukostgästerna avlägsnade sig och lunchgästerna redan kommit halvvägs genom lunchen innan jag började runda upp.




Men det var ju så gott att sitta och småmumsa, och så mysigt!


Till slut tog jag mig hemåt och fortsatte en aning hemma, innan jag fick spontanbesök av Redoy.
Vi diskuterade mänskliga fenomen, lyssnade på musik och gjorde personlighetstest, innan vi försökte komma på andra finurliga idéer...

Och vad tycker Emelie är en finurlig idé? Att leka äggkastning, givetvis!






Vi ställde oss ut på gräsplätten under min balkong, och jo.. Givetvis råkade jag vara dem som fick äggröra över hela kroppen. Det rann ned över benen, täckte hela armarna och fläckar på både tröja och hängselbyxor.

Men roligt var det.


Alltså. Inte så hemskt mycket plugg blev gjort denna dag.
Men jag fick god användning för några bortglömda ägg i kylskåpet. Och det är ju alltid något.



4 kommentarer :

  1. Haha åh tänker direkt att du är precis som jag, har ägg som kanske är lite för gamla som man inte vill äta, vad gör man då så man slipper kasta dom? haha jo leker med dem förstås :D

    SvaraRadera
  2. Men ohh så söt du är i din outfit, =D. Samt tack för raderna hos mig, glad jag blir

    ha en toppenhärlig fredag
    Kramar

    SvaraRadera
  3. alltså åh, hängselbyxorna är ljuvligt fina!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)