Lösenord

söndag, augusti 04, 2013

Syster-schteeeek med tacos och klassiskt fredagsmys


I fredags möttes jag upp av min syster vid jobbet, och vi började tidigt helgfirandet med en tacokväll hos mig.
Det var ett bra tag sedan jag umgicks med Nattis one-on-one, så nu var det dags!

På vägen hem mot mig fick vi stå och grillas i den stekhela solen i hela 13 (!) minuter på bussen mot Gullmarsplan.
(hej bortskämd storstadsbo tåget-går-varannan-minut).
Vad gör man då?

Jo, man schteeeeeker lite.



http://i188.photobucket.com/albums/z26/Em150/tacokvaumlll.gif?t=1375474177 


Efter schteeekandet vid bullhållplatsen pilade vi hem till mig och satte igång med middagsförberedelserna på en gång. Nu hade vi laddat upp på riktigt!

Vi hade tacotillbehör och bröd, Coca Cola och Pepsi Max, lösgodis, ostbågar, choklad, chips och en låda jordgubbar.




Fast jordgubbar - det äter inte jag, säg. Nej, usch och fy.
Sedan tvingade jag även syster vara med på bild. Och se, vad fin den blev!




Nathalie är verkligen så himlans bra. Hon är ärlig, nästintill brutalt sådant, inget tramsande och såhär-är-det. Hon står för vad hon tycker och tänker, och trots att hon antagligen till 90% tycker jag är vråltöntig så går hon med på mina små upptåg.

Efter lite trixande och knåpande i köket så stod middagen redo på bordet.
Dags att hugga in!




Till smaskandet tog vi oss igenom avsnitt efter avsnitt av denna serie, och inte långt in så kom godsakerna fram...




Riktigt länge sedan jag hade en sådan klassisk "chips-godis-ostbågar"-kväll. Nuförtiden, när jag myser med min pojkvän eller en vän, så blir det alltid glass eller bakelser eller dylikt. Men Nathalie är typiskt snacks-tjej, och vill ha det klassiska fredagsmyset på bordet.

Och jädrar, vad nostalgiskt och saknat det varit!


Får passa på att ha fler sådana kvällar, hon och jag. För det är så avslappnat mellan oss, tycker jag, och man behöver inte anstänga sig så mycket. Jag vet att Nathalie säger till vad hon vill ha, och tar vad hon vill ha, och gör vad hon vill. Det är så lätt att ha henne i närheten, och det är så bekvämt.

Lite fint att jag har det så med min syster.



3 kommentarer :

  1. Ååh, jag tror jag förstår hur musslor smakar, väldigt bra förklarat =)

    O vad lika ni var, du och din syster, åtminstone på fotot ovan! Det saknar jag här nere, fredagsmys och tacos!

    O keep it up med det röda läppstiftet ;-)

    SvaraRadera
  2. Så fint ni verkar ha haft det! Jag hade också en syster-dag i fredags, fast på konsert! Ses ni ofta, du och din syster? :)

    SvaraRadera
  3. Gud så äckligt... (skojar givetvis, är avundsjuk.. vill OCKSÅ!!!!! DELA MED ER!)

    Svar: Åh dom små fluffbollarna är tyvärr inte mina (snyft) utan en vän till min mamma åh... vill så gärna ha en dock moahahah.

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)