Lösenord

fredag, augusti 02, 2013

Falafelkväll med Jangi


I onsdags hade jag bestämt träff med denne herre - nämligen numera gubbklädde, hängselbärande, vegetarianska, secondhandkonsumenten Jangi. Han hade lovat att göra sina hemgjorda falafel till mig, och således var han mer än välkommen att med hela armarna rota igenom mitt skafferi!

Som en bonus blev jag helt förälskad i hans nu mer gammalmodiga stil, som jag tycker är tjusig uppåt väggarna.




Hur som haver! Vi började med falafelmixandet inte långt efter att vi båda kommit hem till mig, efter våra respektive arbeten.




Först var det kikärtor, lite örter, kryddor, lökvarianter...




 Och så smet av allt ihop.

 Som ni ser hade Jangi hängslen på sig. Usch, så charmigt.



Ja, ni ser ju.




Själv var jag inte lika sofistikerat klädd. Jag frös en aning och bestämde mig för att vara Solnalle i Krambjörnarna. Däremot ser jag lite butter ut, men jag tror det var för att Jangi retade mig eller något.




Fast sedan var vi tvungna att gå till affären och handla lite nödvändigheter, så Solnalle satte på sig (Bobs) jacka. Solnalle är lite opålitlig sådär. Man kan inte lita på honom, han använder andra personers kläder. Men det var faktsikt lite kyligt ute. Och Solnalle frös.

Men Solnalle lyckades exemplariskt med sin pant i alla fall.


Solnalle värnar om miljön


När vi senare kom hem tänkte Jangi att vi skulle laga klart falaflarna. Men tydligen verkade han tycka att de blev falafeler istället. Plus att han försökte mörda mig genom att kasta kokande olja över mig. Usch, vad utsatt jag var.

Ps. Det är okej, jag fick typ inget på mig.
Ps2. Misslyckat mordförsök, hoho, nog ska han inte få middagen helt för sig själv!




Trots att Jangi tyckte att falafelarna inte alls var optimala så som han kan göra dem, så tyckte jag de smakade fullvärdigt! Däremot tillät jag honom komma och göra ännu godare falaflar någon gång, så att jag får smaka på the real deal (tehehe).

Och inte nog med att Jangi lagade maten - han ställde sig i köket och diskade också.
Rena rama galenskapen, det här, så bortskämd man blir.




Kanske var Solnalles förtjänst?

Hur som haver hade jag en helhärlig kväll - trots misslyckat filmförsök, påstådda misslyckade falafeler och alldeles för mycket fullkornspasta.

Men vadå. Katastrofer är ju faktiskt det mest minnesvärda.




3 kommentarer :

  1. Äntligen skriver hon om den där intressanta Jangi!

    SvaraRadera
  2. Smarrr! Jag älskar falafel! O sån där libanesisk vitlökssås som ofta serveras till! Allt (... eller nästan allt åtminstone) smakar SÅ mkt bättre i hemlagad form =)Men I know, då jag försökt mig på falafel har det ofta blivit mer smuldeg! Men med rätt inställning och lite fantasi så ;-)

    SvaraRadera
  3. åh gott! och så himla gulliga klädslar ni hade, bägge två!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)