Lösenord

tisdag, mars 05, 2013

Tre små saker jag uppskattar med livet...


Allt mer har jag börjat uppskatta livets små egenheter - de där små sakerna kan knappt märker eller tänker på,
men som gör så stor skillnad, och som man uppskattar så väl. Det är , precis i de stunderna, som livet finns som mest.
Numera försöker jag påminna mig själv om vilka små saker som förgyller just min vardag, och som får mig att le
i sin triviala enkelhet. Jag har kommit på en hel bunt hittills, och jag tänkte dela med mig lite.


Tre små saker jag uppskattar med livet...

... Första tuggan av ett riktigt hårt, friskt, rött äpple.

... Doften av kallt regn och frisk natt.

... Det gemytliga knaket i mitt trägolv om tidigare mornar.


Där - precis där! - knakar det om man går på rätt ställe.


2 kommentarer :

  1. Det är det minsta man kan begära! Förhoppningsvis blir det fler av dessa dagar framöver :)

    Jag håller faktiskt på och knåpar ihop ett litet inlägg med mina fynd, hehehe.

    SvaraRadera
  2. Åh, det där med äpplet kan jag verkligen hålla med om! Jag har också byggt upp en stark tacksamhetskänsla för såå många saker. Det är fint när man inser såna där små saker som faktiskt betyder väldigt mycket.

    Hihi, visst ser de fasligt goda ut, de där browniesarna?! Blir nästan lite arg på mig själv för att jag rebloggade den, blir ju så sugen varje gång! Haha. När ska ni ha nästa sex hos mig-träff? :3 Du är fin du vännen

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)