Lösenord

onsdag, mars 27, 2013

Sömnlös (snart) i Paris


Imorse vaknade jag upp klockan fyra på natten, helt utan anledning.
Grubblerier och drömmerier angående Paris, tanken av smaken på crêpes och att få andas fransk luft var helt nervkittlande och fick mig pirrig i hela kroppen.

Jag kunde inte somna om.
Klockan halv fem gav jag upp, smög ur sängen och satte mig och skrev på en kompletteringsuppgift i sociologin,
till ett seminarium jag kommer missa när jag är borta. Sådärja. Då slipper jag plugga i Paris.

Därefter har jag sett solen stiga upp, packat mina finaste klänningar till resan,
gått runt och kramat mitt Eiffeltorn (min, min, min!) och varit allmänt lycklig.




Idag har jag en kort föreläsning om sociologerna tillika filosoferna Weber och Simmel, och sedan ska jag plugga tills Martin är klar med sin mastodonttenta. Och då ska vi äta lunch! 

Och då har jag någon att babbla om Paris med, tihi..!




5 kommentarer :

  1. Åh, vill också till Paris!

    SvaraRadera
  2. You know what's cute? In (almost) every picture you take of yourself in the living room, there's a small owl peeking at you from behind the tv!

    SvaraRadera
  3. Pariiiiiis! Gudars, nu är det verkligen inte långt kvar tills du åker :))) Trots att jag aldrig varit där blir jag alldeles rese-pirrig och nyfiken bara av tanken på att du ska dit, hehe.

    SvaraRadera
  4. Nu är det jag som är avundsjuk på dig. Buhu vill tillbakaaaaaa.
    Ni kommer få det underbart!

    Förresten gillar jag verkligen inlägget nedan, mer sånt! :)
    Och hur blir det egentligen med vår middag? Vi kanske får ta det när du kommer hem helt enkelt?

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)