Lösenord

fredag, mars 22, 2013

Broccolisoppa och fransklärar-nostalgi


Igår hade jag mig en härligt avslappnande torsdag!
För det första fick jag vakna upp av mig själv vid åtta-tiden, gick upp och åt frukost och ägnade mig inte det minsta åt pluggande. Istället satt jag och bloggade, svärmade efter Paris (9 dagar kvar!) och väntade in lunchtid.

Vid lunch hade jag nämligen en träff med min goda vän Minister innan jobbet, och jag hade i förbifarten föreslagit ett nytt ställe jag länge velat prova: Soppan!




Ett riktigt litet mysigt krypin på blå linjen, som serverade runt fyra soppor och två sallader till lunchpriset.
Jag beställde en broccolisoppa med cheddarost.




Och det bästa av allt är ju att man får obegränsat med bröd och smör till..!
Minister tog själv en kycklingsallad med mangoraja, och jag fnös åt hans knasiga lunchval. Kycklingsallad? Mangoraja? Håhå-jaja, dagens ungdom.




Där satt vi och åt och pratade - lokalen var supermysig och personalen var jättetrevlig.
Efter en timme eller så så bestämde vi oss för att bege oss till vår gamla högstadieskola och hälsa på vår gamla mentor. Ett himlans trevligt och nostalgiskt tidsfördriv, där man återuppväckte gamla minnen och tänkte tillbaka på den fina (eller helt kaotiska och helvetiska) tiden som varit.

Vidare så är mentorn även är min gamla fransklärare, som i princip lärt mig allt. Jag blev än mer pepp på att plugga upp min franska, och lånade till och med en liten fransk roman på biblioteket..!

Efter besöket åkte jag till jobbet och hade min sista kursstart innan sommaren, och fick hälsa på nya simbarn likväl som små bebisknottar till babysimmet. Åh, vilket fint jobb jag har..

---


Idag ska jag iväg och träffa fina Jangi för lunch!
Ni ska tro att det blir något varmt och mättande, i detta kyliga vinter-väder..!


2 kommentarer :

  1. Gud så gott det är med soppa, i synnerhet när det är kallt. Och smör och bröd till.. Vore liksom inte fullständigt utan det, så himlahimla gott. Trevligt med nostaligtripp (även om jag personligen inte fick så mycket behållning av högstadiet heller haha, hade hellre besökt min gamla gymnasieskola...) i gott sällskap! Härligt att du även känner dig peppad för att plugga franska, låter som att du kommer njuta av din kurs nu i sommar! Och att även få öva lite i Paris om endast 9 ynka dagar..!

    sv: Ja, var så himla fint och mysigt att få se Christoffer igen..! Slängde mig honom i hans famn, var så fint. Och ja, det är ju fint att bli bortskämd, hihi... Var inte nådigt stort det där påskägget alltså, haha.

    Okej, vad bra att du förstår mig. Okej, ja jag förstår, det är ju lite olika det där. Just i allmänhet när jag säger "nära och kära" så inkluderar jag vänner, men i detta fall menade jag specifikt min familj.
    Men jag har ju en present redan till dig, min kära! Får se vad nästa blir, tihi...

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)