Lösenord

lördag, februari 16, 2013

Min känslomässiga tendens att uttömmande spy regnbågar över världen


Just nu har jag kommit in i en period i vilken jag är så konstant, euforiskt lycklig. Jag talar med entusiasm vad det än handlar om, uttrycker varje liten positiv företeelse med emfas och har så oerhört och löjligt lätt till skratt numera.

Om man inte riktigt har koll på att, jo: jag har så mycket fint att uppskatta i mitt liv just nu, och jo: jag har så fina saker att se fram emot (ÅH! Paris! Paris!)...



 ... Så får man säkert för sig att min känslomässiga tendens att uttömmande spy regnbågar över världen är
falsk och överdriven.

Men jo: Jag är faktiskt såhär lycklig.

---


Igår jobbade jag som vanligt fredagskväll i vattnet. Jag fullständigt njöt av varenda minut i vattnet tillsammans med barnen, fick många glada skratt och min knasiga lycka verkade smitta av sig till varje hörn.
Efter passet kom även Martin över och besökte mig i poolen, och det var så fint, så fint..

Därefter åkte vi hem och hade för första gången sedan kursstart fredagsmys (vi umgås aldrig på fredagskvällar eftersom jag jobbar så sent..) med Martins otroligt goda hemgjorda curry och smör och bröd (!).

Och lite sockereufori bjöds det på också..
Digestivekex, chokladbitar, vaniljglass, grädde och chokladsås..


En av våra storslagna efterrätter


Igen, alltså:  Jag är faktiskt såhär lycklig.
Förstår ni bättre nu?

Så sprudlande, nästan äckligt (i bästa fall smittande) gladlynt, pirrigt men harmoniskt lycklig.



TIHIHI!
 (för att jag inte kan låta bli)

Ps. Olivia, din kommentar gjorde mig om möjligt ännu gladare..!



4 kommentarer :

  1. det är underbart med alla regnbågar :) din glädje smittar av sig genom datorn och det känns att det är på riktigt.

    (jo jag smyger omkring här och läser, även om jag är ruskig dålig på att kommentera...)

    /Minna

    SvaraRadera
  2. Så glad för din skull Emelie!
    Blir så glad varje gång jag läser dina fina blogginlägg, glädjespridare!
    Åhh mums, vilket fredagsmys. Särskilt glassen hehe ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. För mig får du spy hur mycket regnbågar du vill;) Underbart att läsa!

    Planen var att vi skulle testa Ben & jerryn igår, men det blev lösgodis istället. Haha att man kan ha sådan beslutsångest när det gäller smka, men det är nog mest för att den är så dyr, är inte chocolate fudge brownie väldigt mäktig?

    Vill oxå fika scones:)

    SvaraRadera
  4. Ja, det känns alldeles lagom. Dock så är jag sjukt trött nu så kanske skulle ha vilat lite mer, kändes inte som en utvilad måndag morgon när jag gick upp, haha.
    Eller hur! Jättepaprikor och jättelökar, roligt när man hittar dem.

    Jaaaa, underbara baguetter. Surdegsbröd är ju gott också, förvisso!

    Vad fint att det uppfyllde dina förväntningar. Scones, det blir det inte så fel med. Ska äta scones idag på Book in Bar med min fransyska!

    PARIS..! Kommer bli så himla fint. 10-15:e maj ska jag dit. joooo, nu är det din tur att komma! Komsikomsi. Absolut! Säg till vilket datum bara så ska jag se om jag kan, i maj kanske blir lite tufft men början av juni? Beror på, föreslå ett datum!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)