Lösenord

fredag, februari 01, 2013

Faderlunch och systerbad


Igår, fredagen, fick jag privilegiet att vakna med sovmorgon, och drog mig således inte upp förrän vid nio-tiden.
Jag hann nästan helt slutföra min rapport för skolauskulationen (tänka sig, att uppsatser kan vara så roliga att skriva..!)
innan fader hämtade upp mig.

Far och jag tog en promenad till Quality Hotel Globe - bara ett stenkast bort - för finlunch.
Där serverades det lunchbuffé, och pappa skrockade gott att jag nu fick äta mig mätt för hela veckan!






Jag laddade upp med ajvarkryddad kolja, svamprisotto, diverse sallader och så ett berg med smör och massa bröd.
Jag vet inte varför jag har sådant dille på bröd och smör. Det där var bara min första omgång smörgåsar till maten.


Efter lunchen där både barnuppfostran och biofilmer diskuterades grundligt, fick jag mig en skjuts till arbetet hela
tre timmar innan än arbetsstart och tänkte sätta mig för att plugga vid bassängkanten.




Däremot tyckte jag att jag varit så duktig på morgonen att jag inte orkade ägna mig åt plikter.
Så istället för att läsa kurslitteratur sms:ade jag syster-yster min, som kom på badbesök!


http://i1203.photobucket.com/albums/bb383/eowly/Nattisbadar1feb_zpsfcee3bfc.gif


Vilket var till min förtjusning!
Vi dök efter ringar, flöt omkring på korvar, simmade med grodor och var himlans snygga i simglasögon, må ni tro.
Plus att vi hann tala om både systers arbetsframtid och min födelsedag (på torsdag!).




I två timmar hann vi blöta ned oss, och jag var ett russin redan innan min första lektion började i vattnet.
När Nattis hoppade ut och klädde om hade jag 3,5 timmar kvar av vattenlek.

---


Efter passet var jag återigen hungrig som en varg, skyndade mig hem och myste i soffan med sen middag och pepp inför idag.
Idag ska jag nämligen arbeta mer, fika med My och till sist få se min herre igen!





2 kommentarer :

  1. Haha, sushi ÄR överskattad. Eller alltså. För att vara helt ärlig så tyckte jag verkligen, verkligen om det under många år. På riktigt. Men nu har jag ändrat mina preferenser GRUNDLIGT. Nu för tiden är jag köttmänniskan nr 1 igen, som jag var när jag var liten. Kan äta kött med kött, typ. Fast behöver sallad. Åååh, sallad <3 Och sen är ju typ ugnsrostad potatis gaanska gott.... Ja, men köttet är Number One nu, så då är sushi inte så roligt. Så mest är det för mammas skull, om jag ska vara ärlig ;) Men ändå, ska bli mysigt!

    Jag HATAR parfymer, verkligen avskyr. Har fått många i mina dagar men tröttnat på alla efter en eller två dagar ! Den här tycker jag dock jättemycket om! Mamma sa att den hette La vie est belle. Flaskan är iaf jättesöt och har en scarf :D

    Låter som en urbra fredag! Härligt att du trivs så på ditt jobb, det är verkligen ett privilegium! Jag var på bio i måndags, såg En oväntad vänskap. Den var verkligen fantastisk!!! Hoppas att även Pi-filmen är bra!

    SvaraRadera
  2. Härligt med en finlunch med far din!
    Älskar att bada, men jag mår alltid sjukt dåligt efter att jag varit på badhus. Tror det är kloret som irriterar mig och lyckas alltid att bli förkyld(trots mitt grymma immunförsvar!).
    Sv: Jag var ju egentligen sjuk redan i måndags men skönt att det inte blev mer än två sjukdagar för mig(om jag nu inte blir dålig innan måndag).
    Kram!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)