Lösenord

torsdag, januari 24, 2013

Matte-kväll med Jangi Janger


Denna onsdag ägnades till något alldeles speciellt - nämligen till Jangis ära!
(Hela den här hummer-händelsen kräver ju något speciellt som tacksamhetsgest, bedyrar jag.)

Därför hade jag planerat ihop en träff i Jangi-anda. Han har nämligen nyligen påbörjat en mattekurs,
(kurs, mycket viktigt, obs!), och med det i åtanke knåpade jag till en matte-temakväll.
Därmed innebar det att jag hade klurat fram lite matematiska spel (yatzy, tärning), fixat fram en matematiskt inriktad film (21), lagat en riktigt matematisk maträtt (chiligryta)... Plus (HAHA!) att jag dekorerat lägenheten med siffror!

Jangi var mucho impressed! (Och det är inte bara något jag läste in i hans oerhört tacksamma blick och glada dansnummer, nejnej - han uttryckte det! Eller något liknande med "vad coolt", typ.)




Som ni ser: Mucho impressed Jangi.

Och tja, grejen med chili som matematisk rätt... Jag resonerade såhär:
Matte.. Mat(te)ador. Matadorer finns i Spanien. I Spanien pratar man spanska. Spanska talar man även i Mexico,
och där; i Mexico, äter man chili! Pang! Klockrent!





Till det serverades även en sallad och franskt surdegsbröd med smör och ost.




Himlans gott, var det!





Och det ser ni ju (mitt i mitt boob-grabbing) att jag tycker. För jag ler ju så fint.
Eller för att jag har så sköna bröst - vad vet jag?

 (Ibland förstår jag inte vad jag håller på med när folk tar kort på mig...)



... Hursomhelst. Tyvärr hann vi varken spela de spel eller lösa de mattegåtor jag initialt trott, utan istället ägnades den mesta tiden åt att se på filmen och beundra Jangis egensnickrade mästerverk.

Dessutom lagade Jangi Janger min dator för tredje gången. Åhåhå. (Bra att ha en IT-konsult till vän!)




5 kommentarer :

  1. Den finns tydligen bara till DN-plus (=man måste prenumerera) :-(

    Finns bara en bild på http://www.dn.se/sthlm
    "Stark smak för indiskt" - du får kontakta killen för tips! :-)

    SvaraRadera
  2. åh herregud, jag satt och skrattade för mig själv när jag läste detta inlägg. vad otroligt härlig du är tjejen!

    SvaraRadera
  3. Gottigt, hihi.
    sv: Åh, så otroligt glad jag blir. Tusen tack finaste du!
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera!
    Kramar. ♥

    SvaraRadera
  4. Du är allt uppfinningsrik du! Gillar verkligen hur du kopplade ihop chili med matematik, klockrent!
    Jag vet inte varför, men då jag snabbt kollade på bilden såg det nästan ut som det låg en stortå i grytan, men sedan insåg jag att så inte var fallet. (Om du nu inte gått och blivit kanibal, vilket jag är ytterst tveksam om)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Haha! Rolig prick du:) Vill inte påstå att mattekvällar är mysiga, men ni ser i alla fall ut att haft det trevligt:)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)