Lösenord

söndag, januari 13, 2013

Indisk middag med Johanna och Minister - (aka. Martin har läst en bok).


I lördags spenderade jag min sista lördag ledig innan jobbet drar igång,
och just denna lördag hade jag och Martin planer att dinera med Johanna och Minister.

Tack och lov är Johanna riktigt förtjust i indiskt, precis som jag, vilket gjorde att kvällens middag berikades av currys!

Herr-(och dam)skapet hade bokat bord på deras favoritindiska, även kallat Shanti.
Jag beställde en vegetarisk rätt - Dall Makholi; curry med bönor och linser.






Indiskt är för övrigt det enda köket där jag helhjärtat kan säga att det smakar lika bra med som utan kött (och jag som är en riktig köttfantast har ofta svårt att påstå liknande).

Hur som haver så spenderade vi nästintill tre och en halv timme på restaurangen -
Minister och Johanna visade upp sina sångkunskaper, vi diskuterade politik och segregering, talade om hobbys och skrattade gott åt scener ur komediserier.

Allt detta med lite currys i magen gjorde kvällen riktigt lyckad, och en Emelie mycket nöjd.
Jag tyckte det var jättetrevligt; både att uppdatera mig om hur de båda har det, men också att lära känna Johanna än lite bättre. Plus att fick höra att Martin läst en bok (ho ho ho ho).

Slutligen var Martin en gentleman som bjöd mig, vilket fick mig att känna mig både lite skamsen
(tss, inte ska väl andra betala för mig?)
men också väldigt uppassad och flickvännig. Lite som den här smileyn:




2 kommentarer :

  1. Ååååh indiskt! <3
    Jag måste göra något indiskt när det är min tur att leka kock här hemma. MUMS! Du är såååå fin!

    Svar: Tack! :D

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)