Lösenord

fredag, januari 25, 2013

Farlig brödbuffé och salladslunch med Minister


Igår var det dags för veckans första simskolepass igen, och innan dess fick jag mig en härlig sovmorgon. Vid lunchtid så hade jag bestämt träff med en viss manlig kamrat - nämligen Minister - för att prata ikapp och spendera lite umgänge.





Efter lite strosande i Haninge Centrum så fann vi oss plats på O'Learys, där vi båda tog varsin sallad.
Jag beställde mig en räk- och kräftsallad, och blev förvånad över hur fräsch och god den var.

(Tjatade redan innan den var slut på att vi var tvungna att återvända..!)




På det fick man även ta hur mycket man ville ur deras sallads- och brödbuffé - och där gick jag lös!
Bröd med smör, åååh - det är rentav farligt! Makalösa fem smörpaket på fyra smörgåsar inmundigades till lunchen.

---


Något som Jangi påpekade häromdagen under mattekvällen; som därmed gick upp för mig, är att jag numera har en grabbperiod bland mina vänner.
Jag umgås nästan uteslutande av Minister, Martin, Bastian och Jangi - och mina kvinnliga vänner har kommit en aning i skymundan. Jag är lite av en periodare, tror jag, och det har blivit mer av en regelbundenhet nu, bland mina mer manliga bekantskaper.

Nästan som att jag är tillbaka i gymnasiet igen - när jag i största mån hängde med grabbarna.
Plus att jag därmed känner mig så överdrivet liten och flickig...





4 kommentarer :

  1. sv; du har så rätt, du säger jämt så himla kloka ord hörru! :) kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Åååh vad gott! Jag älskar skaldjur. Jag tycker att det är viktigt att umgås med båda könen. Det är utvecklande!

    SV: Jag känner mig faktiskt stark numera. Och det känns så jävla bra.

    A är en fin kille, det vet jag redan och jag tror faktiskt att det kan bli något fint mellan oss!

    Jag bara googlade på ett recept och slängde i lite extra grejer efter smak, haha.
    Jag ska nog gå psykologi som extraval i trean och se om det kanske hade varit något för mig!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ehmagerd, skaldjurssallad är så dödligt gott! Särskilt om det är handskalade räkor.. omnomnom. (sen är ju brödet till också alltid fantastiskt)

    hahahah boobgrab-bilden <3 fantastisk pose! jag vill för övrigt också ha mattekväll med sifferdekorationer och chili. inte för att jag läser matte just nu, men det verkar himla trevligt. Ditt resonemang kring sambandet mellan matte och chili är också mycket vist... so deeeep!

    (älskar diskbilden på Martin också, hahahha stackarn!) Men bra deal för dig, diska är ju cirka det tråkigastee som finns.


    Sist men inte minst: Vad kul att Marieke (stavade jag rätt nu?) kommer och hälsar på i sommar :D Ni har ju VERKLIGEN en långdistans-vänskap, så jag förstår att det måste kännas fantastiskt de gånger ni faktiskt får träffas. Om man ska se det ON THE BRIGHT SIDE, så är det ju kul att ha en vän i ett annat land, då får man ju resa och upptäcka lite nytt på köpet. typ :3

    SvaraRadera
  4. Nomnom, den där salladen såg inte dåligt god ut:) Nu gjorde du mig bra sugen på räkor och kräftor:)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)