Lösenord

söndag, oktober 14, 2012

Vegetariskt indiskt och roller derby


I fredags skulle jag äntlingen få träffa snorloppan Marulv igen, för lunch.
Vi slog till på indiskt; eftersom det är så otroligt, otroligt gott.






Maria kom på en ny pose hon ville köra, som mest påminde mig om flickan från The Ring.
Jag hade publicerat min version av posen, men jag blev så skärrad av min egen övertygande posering att jag tror jag måste barnförbjuda den.

The Ring är trots allt en väldigt läskig film.

Vi båda åt vegetariskt - jag har kommit på att det bästa med indiskt är ju naan-brödet, och själva currysåsen.
Då känns kycklingen lite överflödig, faktiskt.

Plus att jag kände mig rätt nyttig också. (Vilket inte händer ofta, go figure).

---

Och inte nog med det, igår hade bruden i fråga en match - roller derby!
Jag tog mig med Laura som tog med sig Rakel, och där satt vi och hejade på Stockholm (men mest Maria)
som vann matchen mot Malmö.





Det var råtufft att få se matchen, och ännu coolare att spotta Maria i sina turkosa tights och bita igen käkarna för varje poäng som gavs till motståndarlaget.

Himlans roligt att ha sådana knäppa vänner.


1 kommentar :

  1. Aaaaah, roller derby! Min syster håller på med det (och var där igår), och jag trodde knappt att det fanns en själ utanför hennes umgängeskrets som var aktiv inom den sporten! Ack så fel man kan ha!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)