Lösenord

tisdag, oktober 09, 2012

Veckans kalendersida


Detta är min första vecka med den nya kursen; socialpsykologi.





Ser ni så mycket blått (personligt) jag fått måla in?
Jag har till och med haft tid nog att skriva in lite extra jobb-pass! (orange)

Jag tror verkligen att Socialpsykologi kommer bli en av de mest njutningsfulla kurserna jag läser.

Lyssna på det här:
Kursen går ut på att man ska iaktta, reflektera och analysa sociala bias och företeelser runt omkring sig,
i vardagslivet och i massmedia. Vi ska under kursen skriva en sorts känslo- och tankedagbok om vad kursen väcker i oss,
och sedan lämna in en uppsats i slutet.

Vi har knappt några föreläsningar, vilket innebär att kursen för mig kommer att bestå av massvis med fikor och luncher på stan, tjuvlyssna andra på tunnelbanan, mycket diskussioner, reflektioner och filmmys!
Allt för att få stoff till min uppsats om hur folk beter sig i sociala situationer.

Helt underbart.

Jag ska även se till att ha lite fika- och lunchoffer som kan vara med mig och leka psykologfilosofer.
(Martin har redan erbjudit sig; en sådan kämpe!)




6 kommentarer :

  1. åh vilken spännande kurs. Vet att jag hade tyckt om det, älskar att kolla på människor i såna situationer och gör det ganska ofta. Men sen fundear jag ju på allt som går att fundera på också hehe.

    Er 5 månaders middag såg jättegod ut ju! har gjort något liknande förut men är alltid rädd att det ska bli torrt med kycklingbröst. Och så himla gulligt att han köpte blommor juuu! En liten romantiker, hihi men kan han blomsterspråket tro? :P Marieswischen såg god ut också, fast jag föredrar nog glass med varm chokladsås bara som Martin å jag oftast äter hih.

    Sv: Haha ja heelt sjukt, går inte att komma ut ifrån det ställen utan någonting nytt. De är verkligen bra på det där..

    Tack, förstår knappt att jag ska dit, har ju inte sett den för ens nu men den var över förväntan :D

    Aha oj ja de flesta fik stänger ju typ 5-6 vilket är rätt tidigt å ja typ 4 på helger haha, funkar intee! Ja jag tyckte bullen var otroligt saftig och god och smakade nästa hembakat.

    Hihi söt du är! Njaaaa sött vet jag inte, haha snarare lite psyko som går runt å fotar mig HELA tiden haha...

    Förresten hur gjorde du dina gif-bilder? :O

    SvaraRadera
  2. Blir fruktansvärt avundsjuk på din kurs! Det låter fantastiskt roligt!!!! :D

    SvaraRadera
  3. Såg ju ut att vara massa trevligheter inbokade där, ja! Och socialpsykologi lät som en himla spännande och rolig kurs! Jag kommer kanske bli offer då, också..? Tihiiii.

    sv: Ja, fy! Jag är så nervös. Bläbläblä. Men det är väl bara att kasta sig upp i sadeln. Haha, Taylor Swift alltså? Jag tycker inte alls att vi är lika, haha! Menmen.

    Ja, det är mysigt. Han är ju här på helgerna och då blir det ofta att vi umgås så mycket som möjligt. Dock så hade vi klämt in en jäkla massa aktiviteter tillsammans så det låter mer än vad det var, haha! Han kom i fredags kväll och stannade till söndag morgon. Men var massa mys :3

    Yaaaay! Jag bowlar, men inte bra ;) haha. Nejdå men det är himla roligt oavsett.

    Jaaaaa. Frankrikes småbyar... Gudars. Det var verkligen pittoreskt, med mina mått mätt.

    Haha kan tänka mig att man blir lite kräsen med vattentemperatur då, ja ;)

    Taaaack nussis. Ja, det är Annie :3

    SvaraRadera
  4. Massa bra med blått i kalendern :3 Socialpsykologi-kursen verkar intressant o kulig! O att du kan sitta o studera o tjuvlyssna på folk o är ju bara ett massa stort plus, sånt är ju kul att göra annars också, hihi.


    Sv: Mwwwihih ja så himlans fin uggla! Tänkte att du skulle tycka om den ^u^
    Jooo jag är också massa kär. Det är bara väldigt tråkigt o jobbigt att han är så väldigt upptagen nu med att söka grundläggande militärutbildning, så vi har inte kunnat ses på 3.5 veckor. Det gör Majs ganska så ledsen. Särskilt om han också kommer in, för då måste han flytta längre bort...hmm.

    Mariekex är ju faktiskt underskattade! Men så himla goda. Jag tycker marängen är helt okej-goda men mariekex till glass är faktiskt sååå mycket mer mumsich :3


    Ps. Jag hade gärna varit fikaoffer om jag bara hade varit lite närmare ^^

    SvaraRadera
  5. Låter ju som en jätteintressant kurs, och vad roligt att det är så mycket personliga, roliga saker för dig den här veckan, det gillar vi stooort! :D Själv kommer en börda att lättas ifrån mina axlar på torsdag då jag äntligen får skriva provet som jag gått runt och oroat mig för i flera veckor. Så jag går och smålängtar till torsdag... ;P
    Sv: Såklart att jag ska våga! För jag vet ju hur underbart det kan bli om det här går vägen... :)
    Kramar <3

    SvaraRadera
  6. Haha, yayness! Absolut! Jag kanske inte har sådär överdrivet mycket att bidra med men jag hjälper gärna till i den mån jag kan :3

    Jaaaa. Det ska jag göra. Tack nussiiiis. ♥ tack för att du är så fin mot mig, också!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)