Lösenord

torsdag, oktober 04, 2012

(Kanel)bullens dag med Isa


Igår kilade jag in mot stan med motivation (antagligen nog för en hel armé!) att fira kanelbullens dag.
Till min hjälp hade jag fikakompanjon Isa och ett riktigt starkt sug efter varm kanelbakelse.


Isa och fika


Vi belägrade oss på samma Café 60 som i tisdags, där vi visste att de serverar de mest fantastiska varma bullarna.
Isa körde dock på kardemummabulle - rebellisk som hon är.

(Notera att hon håller krampaktigt tag i MIN kopp te. Vad försöker hon sig på här, tro?
En gratis-slurk av fikasällskapets te? Inte okej, Isa, inte okej!)

Där satt vi och två timmar flög förbi där vi bytte råd, skvallrade, berättade finurligheter och diskuterade allmän fikaglädje.


Fikavänner är utan tvekan de bästa sorters vännerna.



3 kommentarer :

  1. Du den där bullen var inte liten :D Inte koppen heller för den delen haha! Hoppas det smakade :)

    SvaraRadera
  2. HAHAAA. rebellen Isa trotsar kanelbullens dag. Vilken trots! Tur att du var trogen mot Kanelbullen ;)

    Och aah, vad försöker jag göra med koppen? antar att jag tyckte den var fin rekvisita till bilden. (fasen att du avslöjade att det inte var mig ;))

    SvaraRadera
  3. Åh ja veet :/ Har tänkt kommentera flera gånger men har haft så sjukt mycket att göra på sista tiden :/ Gud vad goda kanelbullarna såg ut. Jag fick tillåmed en en och en halv hihi.. Gott! Men det kan vara äckliga också om man väljer fel ställe.

    Åh grattis till 5 månader! Underbart ju! Hoppas du har en trevlig helg. KRAM!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)